Ma már több olyan trend is van, amelyek előbb vagy utóbb át fogják alakítani az e-kereskedelmet. Az internet szinte mentőövvé vált nagyon sok kereskedő számára, amikor beköszöntött a járvány. A különféle márkák, a vendéglátóegységek és a kiskereskedők is az online térre tértek át annak érdekében, hogy el tudják érni az ügyfeleiket. A digitális fogyasztók köre egyre bővül és a vállalkozásoknak ezt a kört kell minél jobban kiszolgálniuk.
Hogyan lehet kitűnni a piacon?
A zsúfolt online piacon való kitűnés érdekében különleges élményt kell adni a vásárlóknak. Az interakciók és a vásárlási elkötelezettség érdekében már nem elég, ha egy unalmas e-shopot üzemeltetnek, ettől sokkal többre van már szükség. Az innovatív vállalatok egyre másra lépnek ki a legújabb talán sokszor meghökkentő fejlesztéseikkel.
Talán hihetetlenül hangzik, de a perceken belüli szállítás hatalmas üzleti előnyt jelenthet
A vásárlók egyre kényelmesebbek és szinte elvárják, hogy a szállítási idő egyre csökkenjen. Ezzel minden vállalkozásnak lépést kell tartania, különben elveszítik vásárlóikat. Az e-kereskedelmi bevételek növekedése érdekében ez kulcsfontosságú lesz a jövőben. Már több olyan startup cég is kapott támogatást, amelyek pontosan az ilyen jellegű szolgáltatásokat hivatottak létrehozni. Magyarországon ugyan még gyerekcipőben jár, hiszen itt akkor is boldog a vásárló, ha már például másnap megkapja a terméket és nem kell rá heteket várnia. Amennyiben a 10 perces vásárlás Magyarországra is betör, úgy nagyon sok cikk értékesítése előtt nyílhat meg a lehetőség, ilyenek például a könnyen romló élelmiszerek. Külföldön a 10 perces vásárlásnak köszönhetően már 10 százalékot javult a fogyasztók aránya.
Zöldül az e-kereskedelem
A kényelem és a fenntarthatóság is egyre fontosabb a vásárlóknak. Az online leadott rendelések és a gyors kiszállítások bizony nem tesznek jót a környezetnek. A kiskereskedők gyakorta egyszerhasználatos műanyagba csomagoltan küldik el a megrendelt termékeket, amely szintén nem válik a környezetvédelem előnyére. A termékeknek és maguknak a szolgáltatásoknak is sokkal zöldebbnek kell lenniük, ha azokat a fogyasztókat akarják elérni, akik erre jobban odafigyelnek.
Többcsatornás e-kereskedelem
Ma már a fogyasztók zöme kihagyja azt a lehetőséget, hogy több csatornán keresztül érkezzen meg hozzá a termék, hiszen mint már írtuk fontos a szállítási idő. Legtöbben a fogd és vidd ajánlatokra ugranak rá, amely egyben azt is ígéri, hogy nagyon gyorsan kézhez kaphatjuk a megrendelt terméket, ha mi magunk érte megyünk. Ez a tendencia nagyon sok kereskedőt arra késztet, hogy átgondolja értékesítési csatornáit és a lehető legrövidebb úton tudja eljuttatni a termékeit a vásárlókhoz. A megváltozott fogyasztói gondolkodásmód arra ösztönzi a kereskedőket, hogy a személyes átvétel lehetőségét is biztosítsák a vásárlóknak ne csak a kiszállítást.
A fentiek fényében a kereskedőknek az elkövetkezendő időszakban hatalmas változásokat kell eszközölniük annak érdekében, hogy megtartsák régi vásárlóikat és sok új vásárlóra is szert tegyenek. Ezeket a különleges szolgáltatásokat amellett, hogy bevezetik érdemes hűségpontokkal, illetve kedvezményekkel is jutalmazni, amellyel arra ösztönzik vásárlóikat, hogy a közeljövőben is őket válasszák. Nagyon sok kereskedő már most is kínál csomagátvételi kedvezményeket, amellyel egyre több vásárló él. A fogyasztók a digitális térben egyre jobban tájékozódnak, sokkal gyorsabban felfedezik a kedvezményes lehetőségeket, a különféle kuponokat és akciókat így az elvárás is egyre nő. Ehhez fel kell nőnie az összes magyarországi e- kereskedőnek is.