Kiemelt tartalom

Rooming díjak, az EU-n belül. Lesz-e változás?

Amikor Magyarországból egy másik uniós országba utazunk, akkor nem...

Ingatlanpiaci körkép – Melyik a legdrágább település a Balatonnál?

Egy 2021-es statisztika szerint 2020 év végén még Tihany...

A mobiltelefonok tényleg rákot okozhatnak?

Már számos tanulmány készült azzal kapcsolatban, hogy a mobiltelefonok...

Milyen problémákkal küzd most az autóipar?

A COVID-19 gazdaságra gyakorolt hatása világszerte nyomokat hagyott. A világjárvány levonulása után a globális iparon hatalmas zűrzavar lett úrrá. Számos ágazatot megviselt a járvány, így az elektronika és a repülés területét, valamint az autóipart is. Már a járvány kitörése előtt is küzdött az autóipar, de a járvány kitörése után még nagyobb küzdelemmel kell szembe nézniük. A károsanyag-kibocsátás, az ezzel kapcsolatos különféle környezetvédelmi intézkedések, a totálisan változó fogyasztói igények és a visszaeső autóeladások biztosan nem tettek jót az autóiparnak. Szakértők szerint 2021-ben némi javulás kezdődött, de még nagyon sokat kell változnia a helyzetnek ahhoz, hogy minden visszatérhessen a régi kerékvágásba.

Milyen kihívásokkal kell most szembe néznie az autóiparnak?

Az első és talán a legfontosabb az a gyári leállások. A Covid alatti távolságtartás nem tett jót az autóiparnak. Az autóipar egyik legnagyobb kihívása lett, hiszen az egészségügyi és biztonsági előírásokat nekik is be kellett tartaniuk. Azt még mind a mai napig nem lehet tudni, hogy mikor tud visszaállni a gyártás az eredeti formájába. A rendszeres járműgyártás még mindig várat magára. A leállás emellett hatalmas termelés kieséshez vezetett és pénzügyi veszteséget okozott a gyártóknak. Az autóipar éppen egy hatalmas változáson megy keresztül az elektromos járművek bevezetésének következtében és ezt a technológiaváltást sem könnyítette meg a járvány. Mivel a gépkocsieladások csökkentek, ezért a pénzügyi veszteségek hatalmasak és a korlátozások miatt az autóeladások a lehető legalacsonyabb szintet érték el. Ez nem okozhatott meglepetést, hiszen a járvány közepén nem valószínű, hogy a fogyasztók prioritásként kezelik a járművásárlást. Mivel a vásárlások szinte megszűntek, ezért a gyáraknál elindultak az elbocsátások is. Több nagyobb gyártó a világon több helyen is rendelkezett gyárral, amelyek közül párat bezárni kényszerült. Ahol nem történtek elbocsátások ott a rövidített munkaidőt kezdték el alkalmazni. A termelés leállás magával hozta az ellátási láncok zavarát. Az országok járványkezelése eltérő mind a mai napig, így a korlátozások sem egyformán kerültek bevezetésre, emiatt az ellátási láncban teljes zavar keletkezett. Ez talán most az egyik legfontosabb negatívuma a járványhelyzetnek. A félvezetők gyártása, az elektromos mobilitás bevezetése, a szervezetlenség teljesen megváltoztatta a piacot. Az autóipar számára nem maradt más hátra, mint a rugalmas és átlátható működésre való átállás megtervezése. A járvány miatt ezen kívül likviditási problémákkal is küzdöttek a gyártók, mivel a termelés leállás és a visszaeső eladások folyamatos pénzügyi veszteségeket okoztak. A pénzhiány miatt számos autóipari gyártó ment tönkre, hiszen ezek a gyártók a járványt megelőzően sem rendelkeztek jelentős készpénztartalékkal. A mesterséges intelligencia használata, a valós idejű készpénzbeáramlás előrejelzése, a pénzintézetekkel való napi szintű kapcsolattartás és a technológiák automatizálása most a legfontosabb feladatok közé tartozik, hiszen így a likviditási problémák is nagy mértékben csökkenthetők. Mivel a vásárlói magatartások megváltoztak és a vásárlók számára egyre kevésbé fontos az új autók megvásárlása, ezért az autógyártók előtt még nagyon hosszú az út, addig amíg a régi fogyasztási szokások visszatérnek és újra nyereségesek lehetnek. Sok esetben a vásárlók a már leadott megrendeléseiket is visszamondták, amely szintén az autógyártóknak okozott veszteséget. A járvány alatt az autógyártók igyekeztek mindent megtenni annak érdekében, hogy bevételeiket realizálják, ezért a fogyasztóknak offline is elérhetővé tették az autókat és digitálisan kötötték meg az adásvételi szerződéseket. Kijelenthetjük, hogy a fenti problémák miatt az autóipar előtt egy nagyon nehéz időszak áll.

Legújabb

Hol tart Magyarország a nyugdíjkorhatárok tekintetében, ha Európát vesszük górcső alá?

Az Eurostat 2018-ban közölt adatai alapján Magyarországon az átlagos...

Miért éri meg pénzügyi tanácsadóval dolgozni? 

Legyen szó bármilyen pénzügyi döntésről, a Grantis szakemberei sok...

Ezért éri meg a jogi tanácsadás

Aki dolgozik, lakást ad el, vásárol valamit, befektet, előbb...

Kriptovaluta: bányásszuk vagy vásároljunk inkább?

A kripto valuta bányászata nem a legegyszerűbb. A bányászathoz...
spot_img

Érdekes

Hol tart Magyarország a nyugdíjkorhatárok tekintetében, ha Európát vesszük górcső alá?

Az Eurostat 2018-ban közölt adatai alapján Magyarországon az átlagos...

Miért éri meg pénzügyi tanácsadóval dolgozni? 

Legyen szó bármilyen pénzügyi döntésről, a Grantis szakemberei sok...

Ezért éri meg a jogi tanácsadás

Aki dolgozik, lakást ad el, vásárol valamit, befektet, előbb...

Kriptovaluta: bányásszuk vagy vásároljunk inkább?

A kripto valuta bányászata nem a legegyszerűbb. A bányászathoz...

Trapézlemez egyenesen a gyártótól? Rengeteg a lehetőség

Tudtad, hogy a trapézlemez elnevezését a trapéz alakú keresztmetszetéről...
Poli Poliphttps://politics.hu
Poli Polip - 38 éves politika és közéleti mélytengeri ragadozó és közíró.
spot_imgspot_img

Hol tart Magyarország a nyugdíjkorhatárok tekintetében, ha Európát vesszük górcső alá?

Az Eurostat 2018-ban közölt adatai alapján Magyarországon az átlagos öregségi nyugdíj mintegy 380 eurót tesz ki. Magyarország ezzel az összeggel az utolsó harmadban található,...

Miért éri meg pénzügyi tanácsadóval dolgozni? 

Legyen szó bármilyen pénzügyi döntésről, a Grantis szakemberei sok éves tapasztalattal és professzionális tudással segítenek megtalálni a számunkra leginkább testhezálló megoldást. Életünk során számtalan...

Ezért éri meg a jogi tanácsadás

Aki dolgozik, lakást ad el, vásárol valamit, befektet, előbb vagy utóbb kérdésekkel szembesül. Rengeteg jogi kérdés merül fel az emberben az évek során, ilyenkor...